.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سهمیه ‌۲۵ درصدی خانواده شاهد و ایثارگر برای ورود به دانشگاه‌ها حذف شد
با رای نمایندگان مجلس اختصاص ۲۵ درصد از سهمیه ورود به دانشگاه‌ها به خانواده‌‌های شاهد و ایثارگر از متن لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور حذف شد.

به گزارش شمال نیوز: نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه 28 آذرماه) در جریان بررسی رفع ایرادات شورای نگهبان از لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در صحن علنی مجلس بند «ب» ماده 3 و تبصره آن را از متن لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور با 137 رای موافق، 59 رای مخالف و 13 رای ممتنع از مجموع 252 نماینده حاضر در جلسه علنی حذف کردند. 

براساس بند «ب» ماده 3 لایحه احکام دائمی لایحه توسعه کشور وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کلیه دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی و دستگاه‌های اجرایی ماده دوی قانون جامع خدمات‌رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران موظف بودند 25 درصد از سهمیه‌های ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، بورسیه‌های تحصیلی داخل وخارج ازکشور، فرصت‌های مطالعاتی و دوره‌های دکترای تخصصی را به همسران و فرزندان شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان و همسران و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد اختصاص دهند.

در تبصره این ماده آمده بود: کسب حداقل 70 درصد حدنصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته‌شدگان برای کلیه رشته‌ها و مقاطع تحصیلی از جمله رشته‌های پزشکی برای دارندگان سهمیه الزامی است. این بند جایگزین ماده 70 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب 2/10/1393 می‌شود. /تسنیم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.245 seconds.